onsdag 9 april 2008

Roads to Moscow?

Igår erbjöd mamma mig en resa, med henne, till Moscow. Ja ha på nåt sätt alltid velat se vår östra granne, man åker ju så mycket till den västra hela tiden, men denna resa skulle transportmedlet vara på räls. Tåg. Jep ja vet, de e ett naturvänligare transportmedel o ja e int så snobi att ja endast kan resa utomlands med flyg. De e bara de att man har hört hur mycket fuffens och stölder som äger rum på dessa tåg. Dessutom sku vi sova en natt på tåget. Endast att tänka på det får mig att rysa. Kufiska typer stiger på på ryska sidan och stjäl våra pass o så kommer vi aldrig mera hem. Eller kanske de e bara e ja som överdriver o har fördomar, men oroli blev jag. Ändå e ja intresserad av att resa dit. Men få se va de blir, pappa tyckte int att de va nån bra idé.

Idag ha ja vari på lenkki, men int en så lång en, fö då ja klädde på mig var ja omedveten om hu svinkall blåst de va. Dessutom va de svårt att springa då de låg ihoptorkade maskar överallt. Stackars maskisar! Idag ha ja också lyckas göra min första lyckade omelett. Ja e stolt.

1 kommentar:

Christa sa...

Jag tycker det låter jättespännande. Är i sånt behov av loma så ja sku fa vart som helst!