måndag 28 april 2008

Mrs. X. That's what we'll call her.

Här sitter jag med hälften av mitt hår rakt och hälften lockigt. Vad gör man när krafterna plötsligt tar slut i mitten?

Praktiken går framåt med stormsteg o blir bara roligare hela tiden. Men idag lyckades en åldring slå krokben för mig. Vet fortfarande int hur det gick till. Men plötslit låg jag där, pladask. Tanten ifråga blev så till sig så hon börja gråta.

Det värsta på praktiken e då gamlisarna börjar yra om att de vill bara bort o i jorden o dö. De e så svårt o svara till det. Man försöker ju alltid sitt bästa men ibland känns det som att inget hjälper. Idag ville en gammal tant att ja sku slänga ner henne från WC:n o sparka på henne. De fick mig att hämta två chokladpraliner från chokolådan i personalrummet. Då lyste hon upp o allt var bra igen. Ibland hänger det fast vid så lite. Ibland kan de ligga i veckor o oija o voija o inget hjälper.

Under veckoslutet besökte jag och Carl Högholmen. Skönt väder o Subway mackor i reppun bar vi oss iväg. Myki djur såg vi, till och med beebis kamelen. Pappa kamelen var typ dubbelt så stor som ja trodde kameler är. Våren e ju i luften så man fick se kuckiluckande lite här o där.

Nu måst ja fixa resten av håret så ja sen får ta min beauty sleep. Den behövs, hatar o vara trött på jobb. Jag är fortfarande förundrad att ja kommer upp kl. 5.30. Tre koppar kaffe under dagen hjälper nog rejält, speciellt för mig som typ aldrig drack kaffe förr. Stackars tänder.

Inga kommentarer: