söndag 9 mars 2008

Who ever said it was easy, was wrong.

Idag, år 1796, gifte sig Napoleon Bonaparte o Josèphine de Beauharnais. So now you know that.

Alla dom som sa ti mig att de e så lätt att bli sjuksköterska hadde obviously fel! I och för sig var ingen av de som sa det till mig själv i branchen. "Sök in till Medi istället!" och "Sjuksköterske jobbet e bara skit på skit!" fick jag höra från alla håll. Läkar yrket var upphöjt på en hög pidestal medan sjuksköterske yrket verkade lika som om jag sku ha sökt för att bli sopbilsförare. E bara så trött på att få se den dä I-pity-you- minen då man säger vad man studerar. Som att ja e en sändån jämä som int kom in på Medi. Ja sökte intens dit, o kommer int göra de heller. Kan folk int bara förstå att man har ett minst lika viktigt yrke som sjuksköterska än som läkare?! Argh. Mest av allt hatar jag en släktings kommentarer. Varje gång vi ses, som int e så ofta, men senast på fammos begravning kom hon och frågade om jag redan hade hittat nåt positivt med yrket. Jag stirrade på henne en stund men fick inget direkt svar ur mig. En sån fråga! Suck.

Mina föräldrar e dock stolta över mitt yrkesval. Dessutom tycker jag att de e rikit rolit att hjälpa till me pappas hjärtsjukdom o ta reda på svar till deras frågor. Då mamma kom från operationen och jag putsade hennes sår, tyckte hon att jag sku ha fulla händer me att praktisera här hemma. Love them!

Nu måst ja återgå till läsandet. One book down, five to go.

Behind every doctor... is a skilled intelligent nurse that saves their ass.

1 kommentar:

Anonym sa...

vitsi skit bra sagt den där sista meningen!! soo true