fredag 4 januari 2008

Mina pengar växer inte på träd.

Idag har jag suttit på Nordeas kontor och försökt få nån som skulle kunna fixa ett nytt electron kort åt mig. Jag hade räknat ut att det tar högst 20 minuter att framföra mitt ärende. Jag räknade fel, det tog 5 minuter. Men jag hamande vänta en och en halv timme för att få någon som helst betjäning. Jag var passlit nöjd när jag kom ut därifrån.


Efter att ha kollat mitt kontto, som för tillfället har ett högre saldo än va det har haft på hela hösten och vintern, traska jag för att hitta nya undekläder på Stockmann, pga presentkort.
Jag kände mig rik ända tills kvinnan framför mig i kassa kön slängde upp sina köp på disken. 470€ på underkläder, i o för sig köpte hon troligen något även åt sin dotter(?). Men mina hela 16€ jag spenderade fick mig att känna mig billig igen.

Oh, tänk om man sku kunna gå omkring och slänga ut pengar på det där viset, som en promenixande Otto automat. I dream.

1 kommentar:

Christa sa...

Hahha, du hittar så roliga bilder!