onsdag 23 januari 2008

Läkaren är min aggression right now.

Jag e så trött på att mina föräldrar hela tiden skall hamna ut för någon sjukdom. O nej, jag menar nu inte feber eller influenssa (fast man kan dö i influenssa). Jag e trött på och prata me ambulansgubbar. O trött på dumma läkaren. Att dom int gör nåt utan bara skickar hem.

Alltså på nyårsnatten, åkte min mamma in på sjukhus för smärtor i magen. Läkaren konstaterade att det är divertikulit och gav en antibiotika kur och skickade hem henne. Efter två veckor, då hon hadde ringt till läkaren x antal gånger och klagat att kuren inte hjälpte, åkte hon tillbaka in för att kollas, men läkaren sa bara att "detta skulle vara ett bra exempel på universiteten som en typisk divertikulit!" Well fool, turns out, de e de int jackass!
Idag var hon på ultraljud o då säger samma läkare "Ohoppsan! Det är vissst nåt i din livmoder!". De sku ju vara bra de, men min mammas livmoder e ren borttagen för x antal år sen! Ingen inflammation e de iallafall. O så kunde han inte ta mera tester eller hålla henne inne eller nåt utan skickade henne hem och så bokade dom nästa tid tills månda. Jag e bara så arg. O irriterad. O ledsen. För att inte nämna pappa. Hans yrsel har inte ännu heller gått bort. Kanske han inte heller fick rätt diagnos från början.

Well, well. Så var det utsläppt. Jag kanske inte flyttar hemifrån på länge. As it looks now.

Inga kommentarer: