tisdag 8 januari 2008

302.

Idag hade vi PPED in school. Vi fick till och med använda defibrilator. De ha vari min jumppa idag. Ja menar, joo de va kul, men orka återuppliva en docka i 20min så får de vara enough som motion åt mig.

Jag har konstaterat att det är så mycket kuligare att se på House, Greys Anatomy och gamla IR jakson då man vet terminologin och såndän basic fakta! Som till exempel att man skall int defibrilera en patient vilkens hjärtkurva är ett rakt sträck, ni vet som dom brukar göra på tv. Man ger elstöt för att få hjärta och slå jämna slag, alltså gör man de då man har kammarflimmer och hjärtkurvan ser ut som värsta berg och dal banan! Stupid TV people! Now you know it too!

Bilden här ovan är då en defibrilator, ni vet nog!

Flååt jag är bara så entusiastisk och energisk att få fortsätta studera efter lovet. Jag klarar mig int länge på lov. Iallafall int jullov. Sommarlov är en helt annan sak.
Imorgon lovar jag att skriva om nåt annat än om mina studier. De har väll blivi lite för mycket av de goda på sista tiden. Eller så döper jag om denna blogg till En studerandes väg till sjuksköterska eller nåt annat lika dramatiskt. Vi får se vad jag hittar på.

Inga kommentarer: