måndag 7 januari 2008

Hairy business.


Kan någon snälla byta hår med mig. Jag erbjuder ett tjockt (bra på vintern, dåligt på sommaren), ljusbrunt (blont på sommaren, brunare på vintern) och naturlockigt hår(dåligt året om)! Jag vet, jag vet. Man vill alltid ha det man inte har. Men kom igen! Vem vill stå klockan elva och desperat föna håret så att det skulle på något sätt kunna tolkas som rakt?! Not me! Men de e det jag gör. Och jag är otroligt trött på det! På grund av tjockleken tar det från 45min till en timme. Tacka vet jag olika hårprodukter så det inte tar längre än det. Och så undrar folk ibland varför det står "Tvätta håret" i min kalender på vissa dagar. Jo, bara så jag vet att den kvällen är upptagen för att tvätta håret. Med detta hår kan man totalt glömma att tvätta håret på morgonen, eller kanske inte om man vill vakna 2 timmar tidigare. I choose to sleep. Hos frissan får man alltid höra "WOW! Du måst vara nöjd med dit tjocka naturlockiga hår!" oftast brukar ja tack och säga att de duger väll. Men innanför önskar jag att min frisör nångång kunde säga "Skall vi byta hår? På allvar, jag har en metod!". I o för sig skulle jag int villa ha min frissas hår heller. De påminner om Mattlidens ex kiosk försäljares, as in frizzy och rött, fast mitt uppe på hjässan så det står ut åt alla håll o kantter. Remember guys?
Men om det finns någon som vill byta ut sitt Eva Longoria typ av hår, just let me know!
Ah, skönt att få ut den aggressionen så att jag kan sova lungt med mitt ny tvättade hår. Detär väll bättre än inget hår alls.

1 kommentar:

Caroline sa...

tshihiii, jessi du e amusing :DD