fredag 18 januari 2008

Ring of fire.

Igår hörde jag att dom kloka gubbarna för Helsingfors stad (?) har planerat att ordna dress code bussar för att förbättra luftkvaliteten och klimatet och u know the rest. I och för sig helt bra, men hur kommer dom göra de? Kommer det finnas en portsare till bussen som säger att du inte är för fancyt klädd och får inte åka med? Lycka till med det grabbar. Sen när ni har gjort det klär jag mig kanske i min gammeldans klänning och tar en buss tur bara för att känna tillhörighet till den högre klassen. Detta måste göra gott för klasskillnaderna. Lovelylovely.


Imoron gäller leffa med Christa. Vi skall se sååå efter längtade My blueberry nights! Cant wait! Norah Jones gör så härlig musik, lyssnar just nu på "Those sweet words", jag skall ta reda på om hon också kan uppträda. De sku va en ganska kul combo, för att inte nämna att ha Ravi Shankar som pappa. No affence daddy. Sist och slutligen skulle jag nog inte villa bo i Indien. För mycke människor, för mycke heliga kossor.
Nu skall jag sluta fumla och gå och kolla på Walk the line, dels för att Joaquin Phoenix ser mycket mumsig ut (eller du kan ju avgöra själv, men enligt mig iallafall) och dels för att jag ibland blir förvånad över hur mycket han liknar min Carl. Det måst vara därför jag tycker han är mumsig, annars brukar jag inte tycka att så många skådespelare är värda att nämna deras snygghet. Carl brukar dock föredra att likna Roger Federer. Wow, jag skriver om något annat än mina studier! Jag tror jag har ett liv after all. Nu fumlar jag igen. Sorry bout that!
Catch ya later!

1 kommentar:

Christa sa...

sant sant, Calle liknar ju en massa Joaquin!