söndag 6 september 2009

A whole lot of stuff!

Sa jag att vi säljer en hög med möbler inom kort? Vi köpte nämligen förra hyresgästens möbler och det finns en del vi vill bli av med. På listan finns bl.a:
  • En säng (140cm), relativt sliten så går för en futtig slant
  • En TV (möjligen behåller vi den om jag inte får min tillbaka)
  • En Xbox (jag hade ingen aning vad det är, men tydligen någonslags spelkonsol?)
  • Ett runt matbord av glas
  • Ett par mattor (kanske)
Och det störst (och jobbigaste troligen) av allt:
  • Ett vitrinskåp som e stort som ett hus. Har i tiderna kosta kring 1700e men vi försöker väll få 500e för det. En jobbkompis kom med den smarta idén att sälja den till jobbet, så jag hoppas på det. Annars far den åt den som bjuder mest!
Vi köpte som sagt en hel del grejer av jassen. Han är påväg utomlands för att jobba och ville bli av med allt. Dessutom behövde vi en hel del av grejerna, och det gör flytten lite lättare då man inte behöver dra upp allt till sjätte våningen. Så vi fyndade två klädskåp, en hylla, en bäddsoffa, hela hans kärlförråd (som jag dum nog var inte fråga hur dom ser ut, men det får man väll se), tv-bord, ett hörnbord och *drumvirvel* det bästa av allt en tvättmaskin!

Min nuvarande soffa försöker jag väll sälja om någon sku vara intresserad (två personers soffa i beige), annars hoppas jag att kierrätyskeskus tar den tillbaka och jag kan tacka för lånet.

Dags att lugna ner sig, annars blir jag allt för irvig.

Inga kommentarer: