onsdag 16 september 2009

Grattis på födlaren mamma!

Hade kanske min längsta skoldag idag, från kl. 8- 18. För att pigga upp oss gick vi och äta till Chicos. Är fortfarande mätt på det. Det var kanske det smartaste vi gjorde idag.

Söta vrålhungriga Alina.

Kanske världens flåtigaste franskisar någonsin.

Min terminstent gick dock otroligt bra. Har väll trots allt ärvt en del av pappas matta gener.

Sen jag kom hem satt jag i min snart sålda soffa i en kvart o stressa över allt som måst bli gjort.
  • ett grupparbete
  • studera lite om Carl Jungs personlighetsteori
  • läsa ti omtent som är på fredag
  • sicka iväg hundraelvatusen frågeformulär till studerande
  • städa (har otrolit råddigt för tillfället) för lägenhetsvisiningen som är på fredag
  • slänga bort en massa onödigt
  • packa i bananlådor som jag inte ännu släpat hem
  • fixa hemförsäkring
Jag tog mig lite i kragen och slängde ut fyra soppåsar och gick och panta tomflaskor. På vägen hem kom jag på den smarta idén att gå upp till vinden för att se vad det finns i min kanahäkki. Först stod jag bara och snegla genom hönsnätet. Sen när jag skulle öppna abloy låset, har nån skurk gått och skruvat upp en skruv i låset (jag vet, skruv i abloy lås?!) , så att nästan hela bakdelen på låset trillar ut. Där stod jag i 10minuter o försökte få upp låset. Hjälpte ju inte direkt heller att jag har 4 abloy nycklar och att jag inte visste vilken var den rätta.

Nu har jag iallafall fått packat mina glas och hälften av besticken. Känns lite lugnare nu.
Skall ta och äta lite slemmig gurka och se på top chef. Sen blir de snarka för hela slanten!
Toodles!

1 kommentar:

Anonym sa...

Moi Tetti!
Tack för rubriken,
vi hörs och syns:)