onsdag 26 december 2007

Those sweet words.


Jag känner mig totalt överkörd. Beror troligen på att jag inte har rört mig mer än 200m från vårt hus.

Jag börjar förstå vinken med familjens julklappar åt mig; Iittalas bestick, Iittalas rödvinsglas OCH Iittalas set med fyra Kartio glas och tillhörande kanna. Det skulle i sig inte vara så dåligt om de inte skulle ha gjort det ännu mera tydligare att resten av mina klappar var pengar. Alright I get the point! Men ni kan skylla på Hoas. Jag och min kompis lämnade in en ansökan i slutet av augusti. Vi har inte hört ett knyst av dem. Murr. De e väll bara o börja söka privat eller nåt. Jag som e världens rikaste!


Idag har jag spenderat hela dagen i min favorit stol och läst om infektioner och virusar o andra pöpön i min kärlek, aka Infektioiden torjunta sairaalassa. Det skulle ha varit bra om jag skulle ha läst det som kommer komma till vår tent, men nej. Jag har läst typ allt annat, bara för att allt det föreläsare har valt ut åt oss är såååå tråååkiiiit. Varför gör dom så? Kanske jag tar mina svar från Gamla tanter lägger inte ägg och gud som haver barnen kär har du någon ull. En del säger ju att sanningen finns i barnen. Undrar vad hon skulle säga då. Kanske jag skulle väcka hennes sinne för humör och så skulle alla leva lyckliga i alla sina dagar och jag skulle få högst poäng i tenten. I wish. Suck.

"Kejsarsnitt betyder att man skär ut babyn genom nödutgången." ( Martina, 6 år)
"Om man öppnar ögonen och det är alldeles svart, då är man medvetslös..." (Hilda, 7 år)
"... Min pappa säger att min mamma är medvetslös när hon handlar kläder." (Marion, 6 år)
"Bukspottkörteln sitter i baken och har till uppgift att skicka ut spottet." (Krister, 7 år)

Söta ord. Dagens sanningar.
Jag måst väll återgå till boken. Vilken det blir vet jag ej. Catch ya later!

Inga kommentarer: