måndag 24 december 2007

So this is christmas.


Igår beundra jag gamla julbilder och samtidigt kollade jag lite hur våra pepparkakshus har sett ut med åren. Denna är absolut min favorit. Dels för att vi ser så stolta ut över vår masterpiece och dels för att vi lyckades vara sams vid fotandet. Dessutom har jag kanske världens rakaste pannlugg ever.


Gårdagen gick även åt till att dekorera nejlikor i apelsiner. Jag har alltid gjort det till jul för doftens skull men aldrig hört att någong annan skulle hålla på med det. Jag rekomenderar det iallafall, fast endel kanske klassificerar det som onödigt pyssel så e det rätt så mysigt.


Carl ringde från Charles de gaulle igår då han sku checka in. Säkerhetsgrabbarna hade konstaterat att någon hade lämnat en julklapp efter sig. Eller närmare bestämt en låda. Jag tror inte att det var julgubben som hade varit i farten, eller hoppas iallafall. En massa poliser var där och blockerat allt och sen sa det bara KABOOM. Vilken trevlig julklapp. Ingen hade skadats vad jag vet, det stod ingenting om det i Hbl idag iallafall. Så nu efter 20h flygande sitter Carl med tassarna i Indiska Oceanen och leker med krabborna. Jag älska förra årets juldekorationer i palmerna, det såg ut att vara lite "i brist på bättre".


Nu skall jag gå och försöka hitta en passlig plats åt pepparkakshuset..


Jag önskar er alla en riktit god jul! Kom ihåg att proppa i er tillräcklit med rom, lax och skinka.

Inga kommentarer: