måndag 17 december 2007

Hey there Delilah!

Vet ni fiilisen när man lyssnar på en sång och får en känsla av att personen sjunger om ens eget liv. Ja fick sån fiilis, i bussen idag påväg hem. Relativt kul. Sången var Hey there Delilah av Plain White T's.

Och det roliga var att jag intens tyckte om sången, förrän jag började lyssna på orden. Deppis sång, jag saknar honom redan fast han sitter hemma hos sig och spelar iställe för Spanien. Men jag har väll tid att deppa på jullovet, för det är ännu en hel vecka fylld av myspys kvar!

Dags för pepparkaks bakande!

Hey there Delilah,
Don’t you worry about the distance,
I’m right there if you get lonely,
Give this song another listen,
Close your eyes,
Listen to my voice it’s my disguise,
I’m by your side.
Hey there Delilah,
I know times are getting hard,
But just believe me girl some day,
I'll pay the bills with this guitar,
We'll have it good,
We'll have the life we knew we would,
My word is good.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Var bor din pojkvän? Har ni en long-distance relationship eller?:(

Anonym sa...

ja o de va Smulan som skrev :D

Anonym sa...

Hittade hit via Smulan, så jag måste ju säga hej! Och sucka lite halvt förälskat då jag läser dina rader...

Christa sa...

Tycker så om dendär sången! Du har ju fixat en jättefin blogg! krams