tisdag 19 februari 2008

Pickaboo!

00:12 gör måndagens situps
02:36 går på WC, dödar en myra o går in vedkorgen som ligger framför takkan.
03:28 hör hbl dimppa ner i tamburen
04:05 funderar på hur jag skall komma upp om ca 2h
07:00 kräver mera sömn o trycker på snooze
08:36 Jenny ringer o undrar var jag håller hus
08:37 panikerar ihjäl mig att jag missar en obligatorisk föreläsning och springer runt i huset som en galning. Tröstar mig ändå med att ja kan joina A gruppen senare på eftermiddagen.
10:49 äter köttbullar o potatismos ti moronmål o lunch!
11:06 sitter i bussen
11:33 lyssnar på spruguna i metron. Aki e tydligen helt vitun tyhmä jätkä. Nice.
11:39 kostaterar att Sörnäs har en alldeles egen lukt som inte är likt nån annan del av Helsingfors jag har varit i.
11:42 stöter på mera spurgun i spåran
11:50 hittar Jenny i matsalen o springer sedan iväg på föreläsningen
12:00-13:50 övar på att mäta blodtryck me en icke electrisk mätare (vilke var skit jobbigt), mäta pulsen o öva att ta reda på syrehalten i kroppen
13:53 får mitt diplom i PPED! Jee!
13:55 åker ratikka me Charlotta ända till stan då pappa ringer o säger att jag skall träffa honom hemma
14:42 e trött på babyns gälla skrik som sitter bakom mig i bussen
16:33 hämtar brorsan från jobbet i Munksnäs
16:50 hälsar på mamma på kliniken. Hon blir överlycklig av besöker, tulpanerna och chokladen. Såg mycke bättre ut än vad vi hade trott. Visar såret åt mig, 20cm långt holymoly int undra på att hon fortfarande har smärtor.
18:00 hemma igen o hinner mumsa lite kvarg me hallonsås
18:12 sätter på tvättmaskinen
18:16 fösöker packa för veckoslutet men får inget till stånd
19:06 åker iväg till Gigantti (Ca upplyste mig att det heter Elgiganten i Sverige. Dagens skratt!) men hittar inte vad jag söker, turha reissu.
19:40 tar ut en reserverad bok från bibban i Omena
20:10 isch, stiger på hos Ca o går o punttar
21:12 hemma igen o hinner svepa i mig lite hallonsoppa före hårtvättningen
21:42 sätter på en till maskin me byke

Mitt liv e int intressant. Hahah. Men jag bara måste. För idag återstår ännu:
Torka håre, hänga upp tvätten, dagens sit ups o lägg dax! Imorgon börjar ja först 13:30 så det blir iallafall svårare att försova mig.

Hu ha er dag varit?

Inga kommentarer: