måndag 18 februari 2008

Day of joy!

Jag hade svårt att sitta stilla på föreläsningen då pappa ringde och berättade att mammas operation hadde gått bättre än bra och att hon nu ligger och håller på att vakna. Patologen hade till och med redan hunnit ta en titt på tumören. Pappa hade pratat med farbror doktor som berättat att tumören var godartad och inte alls någon cancer, fiu. Jag fundera för en sekund på att stiga upp i föreläsningssalen och skrika mina words of joy! Läkarna följde helt tydligt sin plikt att förbereda patienten för det värsta, vilket ju i och för sig är bra men det skrämde ju oss rejält. Tumören var dock större än de trodde, hela 10cm lång och hade tvinna sig runt äggledaren, där på den hemska smärtan uppkom. Stackars mamma! Imorgon skall vi åka iväg till kliniken och hälsa på. Jag tror ja skall ta me mig lite av hennes favorit choklad.
Nu tillbaka till föreläsningen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

så härliga nyheter! alldeles ljuvligt! ha gått o oroa mig här hemma o hoppats att allt sku gå bra ti sist! o de gör de helt klart! skönt!

Anonym sa...

jätte skönt o höra !! stora kramar ti dig o din mamma! ni ha båda vari super duktiga (o massor mer)o klara av mycket. hälsa henne massor <3

btw supersöt sida med bra texter :)