onsdag 3 mars 2010

Sleepwalker.

Idag på morgonen undra jag var mitt andra örhänge var (brukar alltid ta bort dem till natten). På vessan konstatera jag att det var i öra. Lite förbryllad var jag men tänkte bara att jag varit så trött igår kväll att jag bara tagit bort de från det ena örat.

Efter skolan prata jag me Carl i telefon. Han fråga om jag kom ihåg vad jag hade pysslat med mitt i natten. Han hade suttit och läst till tent då jag plötsligt hade satt mig upp, börjat rota efter kläder o försökt få på örhängen. När jag hade fått i det ena fråga Carl vart jag egentligen var påväg mitt i natten. Då hade jag tittat på klockan och sen bara lagt mig ner och somnat om. Utan ett ord.

Tycker att det är så underligt att jag inte kommer ihåg någonting av det här. Undrar bara vad jag har pysslat med i sömnen då jag bodde ensam i Haga. Där sov jag på loft och speciellt kommer jag ihåg en dag då jag hitta telefonen på köksbordet (hade den annars allti på matbordet).

När Carl åker iväg till sin pappa i början av april, tror jag det är bäst att jag sätter dörren i baklås då jag går och lägger mig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kanske det är bäst att ha ett stort hänglås ja, så att inte fröken dallar ute i trappan i sömnen - i värsta fall mitt i natten.
Vad skulle grannen med "skorna" säga om de skulle vara borta en vacker morgon? eller de skulle hamna inne hos er istället. Hih..
Rekomendation: drick lungnande tè på kvällen o sov gott till natten. H. m

Anonym sa...

uu, scary! de e nog bäst att sätta dörren i baklås o fästa sig i sängen med några rep innan man somnar,tih! :) -J-