torsdag 4 mars 2010

Nästa praktik.

Nåsta praktik kommer vara en 9 veckors praktik på Psykiatricentrets ätstörningsavdelning.
Både intressant, men tungt. Får bara vänta och se vad det blir.

G(l)ömd smärta

Hör du mig skratta, ser du mig le
Tro inte, att jag mår bättre för det

Ser du mig växa, se rundare ut
Tro inte bara, min ångest är slut

För allting finns kvar, min ilska och gråt
Det kan inte kilona göra något åt

Jag undrar allt mera, varför jag finns till
När leva ju är det sista jag vill

Men trots alla lögner, kämpar jag på
Ja är inte dum, det måste ju gå

Jag har bra betyg, är intelligent
Har bara efter smärta känt

Fast här finns ej, någon lycka för mig
I så fall skulle det vara, sann kärlek ifrån dig.


- Wanja- Anit Josepoppel

1 kommentar:

Anonym sa...

Vackaer dikt.Om man bara kunde hjälpa de drabbade, och ofta kan man det.
Lycka till med nya utmaningarna, m