torsdag 11 mars 2010

New start.

Igår gick jag och köpte en ny dator. (Mamma o pappa kommer få dåndimpen nu kanske) Men jag gjorde markkinatutkimus, som pappa min, och kom fram till var datorn finns som billigast. Sen var det kört. En medelstor förmögenhet mindre satt jag i spårvagnen påväg hem och hade hjärtklappning. Främst för priset, men också för att jag själv har skrapat ihop pengarna. Sparat och jobbat för att det här skall vara möjligt. Min nästan största investering hittills. Och denhär datorn tänker jag klappa med silkeshandskar och mata den med kaviar så att den håller längre än 2 år.

Min förra dator var bra. Men efter att jag flyttat till Haga blev den bara långsammare och långsammare. Jag eheytä hela maskinen, det hjälpte inte. Jag tog bort nästan allting jag hade på den (förutom foton), eheytä pånytt, men det hjälpte inte. Det senaste halv året har det tagit ungefär 20 minuter att starta upp datorn och få upp internet. Sen när sladden ännu till gick sönder, blev det för mycke.

Nu skall jag göra ett nytt försök med Eduskunta kirjastons läsesal.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skratta gott pga. bilden heh,heh.
- Nya datan? en Mac?
Hoppas du klarar dig ekonomiskt efter en dyr investering och kan äta annat än nudlar och burkärtsoppa?
kram, m

Jessi sa...

Jep en Mac. O kontot är ännu ordentligt på plus, så klarar mig nog. Annar sku jag nog int ha köpt den. :)