onsdag 8 september 2010

Matta geniet!

Aijoo!
Ja glömde berätta att jag skrev min sista läkemedelsräknings tent förra veckan! Alla tal rätt! Varje termin skriver vi alltså en läkemedelsräknings tent på fem eller tie tal. Alla tal måst vara rätt för att man skall bli godkänd. Sammanlagt behöver man fem godkända tenter för att bli utexaminerad. Så nu har ja det i kappsäcken! Jag som trodde att jag aldrig skulle kunna räkna så att absolut allting är rätt, men tydligen.

Det här är nog kanske allt tack till min pappa som nångång på 90- talet köpte ett datorspel åt mig som hette Matta geniet. Ett äventyrs spel var man skulle utföra olika matematik uppgifter för att komma vidare. Och Cheops pyramid! Voivoi, det var tider det! Då datorn var lika stor som jag ungefär och spelen var lärorika och enkelt gjorda. Det var tiden som internet ännu var kopplat till telefonlinjerna och då man inte kunde ringa samtidigt som man var på internet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis,Grattis ö Pa