onsdag 14 oktober 2009

Jam.

Vi har haft FUI- dag idag (Forskning, Utveckling och Innovation) för att få lite inspiration över våra kommande examensarbeten. Och jag har till och med lyckats välja ämne och nästan rubrik för vad jag vill göra mitt examensarbete om. Hur coolt är int de?! Examensarbete... ren. Jag tycker det var just jag var första dagen i skolan. Min riktning kan anses tråkig av en del, själv tycker jag det är rysligt intressant. Min inriktning om sårbarhet väckte inte så mycket intresse bland oss studeranden iallafall, men därmed ansågs forskningsgrupper som handlade om Kvinnovård, missbruk, närstående vård samt att medverka i Bolarskogs projektet vara de populäraste. Synd att man bara kan vara med i en forskningsgrupp, det sku ju nog vara kul att ha nåt att säga till om hur gamla Bolarskogs sjukhus kommer se ut i framtiden.

Gårdagens punttis och simning gick super. Känner dock av det idag i benen.

Nu tänker jag bara slappa ända fram tills kvällen, sen skall jag fortsätta läsa lite etik. En burk löjlig fettfattig och sockerfri jordgubbsglass burk ska få hålla mig sällskap. Tror int att det smakar så smaskit och säkert full proppad med tillsattsmedel. Jag menar vilken glass håller i ett och ett halvt år egentligen?!

Tidningen Kotilääkäri kom Carl hem med efter att han shoppat lite på apoteket. Alldeles gratis fick han den! Gissa om jag blev glad!

Inga kommentarer: