lördag 10 oktober 2009

Honey, Im home!

Igår hann jag med lite ost och vin samt lite oktober festande. Närmare bestämt Hosktober fest. De va kul, bättre än jag förväntade mig.

Idag har jag vari i Mattby för att luncha lite me mamma, mommo o moster. Sen åkte jag iväg med raserfart för att träffa Cati mitt bland galna dagar människor. Mindre lyckat, så vi sökte oss till Fazers café. Där var det också lite likt galna dagarna; otroligt mycke människor som ville slänga i sig kaffe, slafsa i sig dyra tårtbitar och köpa söt choklad för sämre dagar.

Cati me en massa små askar me choklad i och gummistövlar på.
Så hade dom glasat in kisskiss karameller i bordet. Troligen ganska fungerande försäljnings knep. Iallafall blev jag sugen.

Sen traska jag hem och märkte att Carl hade städat och vikt mina kläder och lagt dem på sängen i en snygg hög. Kanske den trevligaste överaskningen på hela veckan. Underligt vad så lite kan göra.


Sen när de börja skymma lite tände jag i vår nya lykta som hänger på balkongen. Samt ett par ljus här inne också. Tala om att spara lite elektricitet.
Coraline har vi redan sett, om en stund blir det lite Clint Eastwood i Gran torino.

Vilken perfekt lördag!

Inga kommentarer: