tisdag 23 september 2008

Rododododododo.

Har just tagit en promenix. Fick tillräcklit av Kauhajoki o bara måste ut.
Mamma nämnde nångång vid inflyttningen att det skall finnas en Rododendron park här nånstans alldeles nära mig, så ja tog som uppgift att hitta den. Turns out, att de e bara några sten kast bort o att det int bara e några buskar i rad o thats it (som jag trodde), utan de e en park på fem hektar o Rododendron buskar som är nästan tre meter höga! Ja stod med munnen öppen för en stund, eftersom jag hade väntat mig små fjuttiga buskar, men stängde den ganska snabbt då ja märkte mängden myggor.
Sen gick jag omkring, kords och tvärs några gånger. Sen kom jag på en rolig grej. Ja har en kompis som en gång påpeka åt mig att i Helsingfors, då också den del jag bor i, finns det ingen skog någonstans. Kanske några träd här och där, men inge större. O så finns det denna stora myr och tallskog i myren mitt i var vi bor! Ja tycker de e lite rolit. Tsihi. Nåjoo, iallafall vet ni var ni hittar mig, med kameran i högsta hugg, i juni då knopparna slår ut i blom.



Så har ja också tänt några ljus för dagens händelser.



Nu skall jag ta o läsa lite ur min kära bok; "Vägen till kunskapsteorin".

Inga kommentarer: