torsdag 18 september 2008

Idag har jag...

  • alldeles tydligt fått lite mera inspiration att blogga
  • varit på kanske världens bästa jobbintervju, vilken hälften var på engelska! Ja tänkte nästan springa ut då intervjuaren sa det, jag har ju varken läst eller talat ett ord engelska sen Harriets- gymnasie timmar. Gick ändå underligt bra!
  • Traskat omkring lite på stan
  • Tagit mig i kragen och skrivit en essä
  • Ringt till min gårdskar. Karlen var dock en mycker arg, tobaks- hostig, liten gråhårig tanttadaara som skrek åt mig i telefonen. Hon sa att jag inte kan ordna någon fest på över 5 personer (va e de för regel?!), att det inte får finnas någon sprit, ingen får röka varken på balkongen eller på gården, ingen musik o alla skall vara ute kl. 22! Ja blev ju alldeles utom mig o gick i en cirkel här hemma o svor för mig själv. Men sen bestämde jag mig att ingen tanttadaara skall förstöra mina tuparen, så ja traska iväg till trappa D och ringde på dörren. Så visa ja en lapp ja tänkte sätta i varje postlåda o då tyckte hon det var helt okej. Sen hosta hon två gånger, sa att vi skall ha det kul o drog fast dörren. Var det faktiskt samma människa jag pratade med i telefonen?!
  • Shoppat snäcks för imoron, de kommer bli smaskens!
  • Mött kanske världens bästa vovve någonsin. Vovven bar mattens hamburgar påse och viftade glatt på svansen. Kanske en liten risk för drägliga hamburgaren.
  • Lagat lite i ordning inför imoron. Kan jag verkligen hälla chips på mitt fina Aalto fat? I brist på bättre måst jag väll det. Sori Alvar.
  • Funderat allvarligt på att int städa före gästerna kommer. Det kommer ju ändå vara fullt av chipssmulor och popcorns kärnor överallt. Måst ta en funderare på de ännu i natt.
  • Användt mikron för första gången. Charlottas kompis var super smart med idén att placera den i skafferiet. Perfect!
  • Fått sin lön i förtid!
  • Saknat mamma o pappa lite under konfrontationen med gårdskarlen. Och såklart 5liters glass lådan som ligger där i frysen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Tetti,
Lycka till med förberedelser inför festen. Det blir nog bra.
- Det var en skrämmande gårdskarl, enligt din beskrivning! Jag tror att hon inte är så farlig, som hon låter i telefonen. Du gjorde riktigt rätt i alla fall. Bussigt.
Nu har du lättare att träffa på henne senare. I trappan eller på gården - give her a nice smile och det räddar nog hennes dag också.
- Alvar A. klarar sig nog. Om du tycker så kan du ha en servett under.. men den är ju till för att användas.

Puss o kram mam

Jessi sa...

Jepp, de fixa sig nog! :) tänker iallafall ha rolit ida, o om nån kommer o klagar får ja väll bara försöka tysta ner flickorn!
kram!
p.s. dessutom tycker ja att hon int har rätt att säga vad jag får o vad jag int får göra i mitt "eget" hem... så länge det inte stör grannarna då.