söndag 29 november 2009

1. Advent.

Vilken aktiv första advent! Carl ha sovi lite skönhetssömn så jag har hållit på och pysslat o stökat. Vi kan kalla de Mission: skrubben.

Vi har ett klädrum. Vilket blev under flyttningen ett "vi-vet-int-vart-vi-sätter-det, tråtta-in-det-i-skrubben"- rum. Vilet ha resultera i att man intens ha kunna gå in i hela klädrummet. Nästan varje veckoslut har jag öppnat dörren med tanken att jag sku städa där inne, men då sakerna har ramlat emot en så har jag bara tråttat tillbaka det o stängt dörren. Men nu, jag ville ha min badrock, vilke i sin tur blev till ett konstaterande att det var dax att fixa till det. En och en halv timme tog det. Men oj vad det var värt det. Två sopsäckar och två mastodont dynor åker i roskis. Man kan stå inne i vårt klädrum o min badrock har åkt ett varv i tvättmaskinen och hänger på tork. Skönt!

Färdigt städat. Så smart va ja int att ta en före bild.

Nog för att det säkert tar en vecka och så är det i likadant skick igen. Men en stund hålls det i ordning. Dessutom ryms vår tvättkorg in dit nu, vilket Carl har stört sig på. Jag vill se hans min.

Dessutom fick ja upphängt lite grejer på väggen.

Resten av den här söndagen tänker jag bara ligga på soffan o ta det lugnt. Möjligen gå ti butiken o laga lite mat. Det sku ju också vara helt bra att hoppa ur pyjamasen nångång...

1 kommentar:

Anonym sa...

Moi, oj va ni har prydligt.
På tal om "skönhetssömn", man kan nog behöva extra sömn i den här mörkaste tiden. Jag har nog också sovit ovantiligt mycket - och känner mig alltid lite trött. Jag äter d-vitaminer, äter du?

M