söndag 16 januari 2011

Dag 13- Den här veckan.

Måndag: Borde skolan ha börjat igen, men vi var lediga. Så vi spendera en super lugn dag med Carl. Sov länge, åt morgonmål och bara fördrev tiden. Såg nån film.
Tisdag: Skolan börja med möten överallt. En del onödiga sådana.
Onsdag: Skolan fortsatte med ett par presentationer och introduktions timmar till olika kurser. Fick min följande praktikplats som igen är hundraelva kilometer bort.
Torsdag: Skolan fortsatte. Jag diskuterade med läraren angående en underlig utvärdering jag fått. På dagen gick jag på kaffe med Jenny och lite omkring i butiker, utan att än en gång hitta någonting. På kvällen gick vi ut och äta till Primula med brorsan och min faster. Maten var godare än vad jag förväntat mig.
Fredag: Deltog i Valtakunnaliset kansanterveyspäivät och stötte på både Pekka Puska och Paula Risikko. En otroligt bra talare den där Risikko, men hon har ju också utbildning för det. Intressant dag, mindre intressant mat den dagen. Gick hem via butiken för att köpa splecki ingredienser som Carl laga på kvällen, medan jag hade slumrat till i en och en halv timme. Senare blev jag överraskad av hur bra finsk film har blivit, Rare exports var helt sevärd och till och med lite skrämmande.
Lördag: Vi sov bort halva dagen, läste tidningen och åt morgonmål.Tvättade ett par maskiner och förde ut roskisen. Gjorde skoluppgifter och ett par power points för nästa vecka. Gick lite på stan och hittade en väska som fick åka med hem. På kvällen trolla vi ihop bananasplit portioner som var allt annat än små.
Söndag: Vaknade med fel fot, men lyckades slumra till lite och steg sedan upp med den rätta foten. Jag drog iväg till barndomshemmet. Åt smaskig Chevré förrätt som mamma hade laga, men glömde bort att jag är laktosintolerant. Detta resultera i att jag fick i mig lite köttsoppa, men sen var de stop. Så mina plättar får pappa njuta av imoron iställe. Sen hoppa jag på bussen hem. Gick via butiken för att köpa lite smör, mandlar och russin. Bärt upp min gamla micro från källaren och släppt in en kompis för att köpa den. Dit for den.

Inga kommentarer: