tisdag 27 januari 2009

Going strong.

Ja vet att de finns en hel del som sku villa höra hu de går på praktiken o några händelser o sådär, men ja tycker de e lite jobbigt o skriva på en blogg sånt. Det där med tystnadsplikt glöms bort lätt då, o jag vill absolut hålla det, så få se va ja kan skriva om i fortsättningen.

Senaste tiden har ja vari me om en starr operation och en höft skopi. Genom dessa opertioner har jag då också kommit i kontakt med sjukhus hierarkin. Jag håller totalt med att en sådan hierarki måst finnas för att ett sjukhus skall fungera, o den e såklart svagare på detta privata sjukhus jämnfört med ett kommunalt sjukhus, men den finns där. Hittills har de flesta jag mött varit vänliga och undervisat och visat så mycke de bara kan. Kirurgerna, anestesiläkarna och de allmänna läkarna har dock alla varit trevliga. Hoppeligen kommer jag ännu vara med om en face lift, en handoperation och ultra shape (en annan variant av fett sugning). Avdelningen är ändå ganska liten, vilket leder till att del blir en hel del skitsnack o mycke kaffe,därför försöker jag nu ha en kaffefri vecka. Int så lätt att komma ihåg då man stiger upp före kl. 6.

Nästa vecka har jag min första natt tur, hela 11 timmar. Vet int riktit hur jag skall hålla mig vaken.. några liter kaffe kanske.

2 kommentarer:

Anonym sa...

bra jessi! åå, det där låter såå spännande! du måst skriva oftare, de alltid lika kiva o få en uppdatering om vad du håller på med! fast som du säger är det svårt med tystnadsplikt och blogg.. :)! kram

Anonym sa...

jeejee, håller med svedun ;) förstå också me tystnads plikt de svårt. men så länge det inte finns en chans att vi kan lista ut vem patienten i fårga är så torde de inte vara ett problem. ha det!